La xarxa de telecomunicacions

Una infraestructura en format de Bé Comú

El principal projecte de la  Fundación guifi· net  és la construcció d'una infraestructura de telecomunicacions mancomunada, la xarxa oberta, lliure i neutral. La xarxa guifi·net és un Bé Comú, un conjunt de recursos que forma la xarxa de telecomunicacions mancomunada, una xarxa compartida i en benefici de totes les persones.

guifi· net  és una infraestructura de telecomunicacions d'interès general, oberta a totes les persones que vulguin ser usuàries i a totes les operadores de telecomunicacions en igualtat de condicions.

Una xarxa per a la  defensa del Dret Humà d'Accés a Internet com a eina bàsica d'acció i inclusió social que fomenta l'economia social, solidària i col·laborativa, i desenvolupa la societat de la informació i la comunicació.

La xarxa  guifi· net  és ...

• Oberta, el coneixement sobre la xarxa i l'accés és públic i a disposició de les persones interesades per afavorir el seu manteniment i creixement, evitant dependències tecnològiques i operatives de la infraestructura.

• Lliure, aporta a les persones oportunitats per aconseguir fer efectiu el dret d'Accés a Internet, reconegut com a Dret Humà per l'ONU, permetent que totes les persones puguin participar, sense discriminacions.

• Neutral, la infraestructura de la xarxa és neutral en relació als continguts i als serveis que poden oferir-se a través de la xarxa.

• Mancomunada, diferents persones participen en la xarxa, gestionant-la i operant-la com a Bé Comú. Instal·ladors, mantenidors, operadors de serveis, persones particulars, ...  que acrediten la seva vinculació mitjançant convenis amb la Fundació.