Les Nacions Unides aproven la primera llei mundial de l'Economia Social

Aurreko apirilaren 18an, Nazio Batuen Batzar Nagusiak A/77/L60 Erabakia onartu zuen, "Ekonomia soziala eta elkartasuna sustatzeko iraunkortasun garapenerako" izenburua duena.

Erabaki honek ez du indar juridikoetan obligazioa, baina aitzindari eta erreferentzia da, etorkizuneko tresnak garatzeko, nazioartean eta nazionalean, indarrean dagoen neurriak. Horrela, oinarrizko oinarriak jartzen ditu desberdintasunari, krisi klimatikoari eta beste arazo ekonomiko eta sozial batzuei aurre egiteko, lurraldeak eta herritarrak eragiten dituztenak, batez ere, ahulki daudenak.

Erabakiaz bidez, nazio gobernuak argiak ematen zaizkie jardun dezaketen ekintzari buruz:

Ekonomia soziala eta elkartasunaren definizioa

Erabakiek ekonomia soziala eta elkartasuna enpresak, erakundeak eta beste entitate batzuk barne hartzen dituela definitzen du

• demokraziarekin edo partaidetzarekin kudeaketa

• gainditzeko edo onuradunen banaketaren eta errentaren erabilpenaren, baita aktiboen ere, pertsonak eta helburu sozialaren gaineko kapitala prioritatea duena

• autonomia eta independentea (gobierno eta enpresak tradizionalekiko)

• eta elkar laguntza eta laguntasunaren oinarriak dituela.

Gainera, zehaztu egiten du ekonomia soziala eta elkartasunaren eremuan integratzen diren formulario juridiko nagusiak fundazioak , kooperatibak, elkarteak, mutualak, enpresak, auto-laguntza taldeak eta beste balio eta oinarri ekonomikoetatik abiatzen diren entitateak izan daitezkeela.

Àmbito de actuación

Ekonomia sozial eta elkartasunaren entitateek eremua zabala dute, ekonomiaren sektore guztietan jarduten, egitura duten ala ez. Haien jarduera ekonomiko, sozial eta ingurumeneko bidez, entitate horiek interes kolektiboa edo orokorra sustatu nahi dute. Aldiz, helburuak dituzte beren bizi-irauten eta iraunkortasuna ziurtatzea luzapeneko.

Ekonomia soziala eta elkartasunaren balioak

Erabakiek ekonomia soziala eta elkartasuna balio hauek oinarri dituela zehazten du:

- Pertsonen eta planetaren zaintza: Ekonomia sozial eta elkartasunaren entitateek erantzukizunzkoa eta jasangarria duten praktikak sustatu nahi dituzte, gizarte eta planetaren inguruan eragin positiboa dutenak.

- Berdintasuna eta justizia: aukera berdintasuna eta justizia soziala sustatzen du.

- Interdependentzia: Ekonomia sozial eta elkartasunak lankidetza, elkarlana eta elkartasuna sustatzen ditu erronka sozial, ekonomiko eta ingurumenetan aurre egiteko pertsonen, komunitateen eta inguruen artean.

- Autogobernua: parte hartzen duten pertsonen guztien aktiboa sustatzen du erabakien hartzean eta jarduerekin kudeaketan.

- Zehapen eta erantzukizuna: erantzukizuna eta jasangarritasuna sustatzen da inplikatutako pertsonen, komunitatearen eta ingurumenaren aurrean eta erabakiak hartzean eta baliabideen kudeaketan gardentasuna bermatzeko mekanismoak ezartzeko.

- Lan duinaren sustapena eta bizi-ibilaldi duinak: lan baldintza zuzenak, soldata dostuak eta garapen profesional eta pertsonal aukerak bermatzea helburu du pertsonentzat.

Politika publikoak

Erabakiek Estatu kideak ekonomia sozial eta elkartasunaren garapen ekonomiko eta sozial iraunkorra dela erakutsi eta sustatzeko estrategiak, politikak eta programa nazional, lokal eta eskualdeetan sustatzera eta ezartzera gonbidatzen dituzte. Horrek formulario juridiko espezifikoak ezartzea, ekarpena nabarmendu estatistika nazionaletan, zerga eta kontratazio publikoaren insentiboak eskaintzea, beren papera ezartzeko edukimena eskola programa eta ikastaroen eta ikerketa ekimenetan, baita enpresariala ere, batez ere, ekonomia sozial eta elkartasunaren entitateei finantza zerbitzuetara eta finantzaketara sarbidea ematea. Bestalde, parte hartzea bultzatzen da eremuko eragileen prozesuan politiken formulazioan.

Multinivel politika

Erabakiek esaten du politika hori multinivel izan behar dela, hau da, nazioarte, nazio eta eskualde arduradunen, nazioarteko finantza erakunde eta garapen bankuen parte hartzea erabakiak hartzean eta politiken eraikuntzan. 2023ko maiatzean, Barkelona.

Aurreko laburpena CCFko zerbitzu juridikoek osatu dute xede informatiboekin.

Satisfacció per l'aprovació de la reforma de la Llei del Mecenatge
Una reforma molt necessària que reconeix i incentiva l'esforç i el compromís de la societat civil.