Guifi·net opta als premis European Broadband Awards 2022

Dos projectes de Guifi·net, preseleccionats com a finalistes en dues categories diferents dels premis European Broadband Awards 2022 de la Comissió Europea

És un esdeveniment que reconeix projectes de desplegaments de banda ampla a Europa i que destaca aquells que han estat casos d'èxit i/o han tingut un impacte en la millora de la connectivitat de la població.

Els projectes de Guifi·net seleccionats a optar als guardons són Erro Smart Valley (Navarra), nominat en la categoria «Impacte socioeconòmic en zones rurals i remotes», i el projecte Nordeste de Segovia, Spain (Nordesnet), nominat a la categoria de «Mesures de reducció de costos i coinversió».

Odoo • Text i Imatge
Erro Smart Valley (Navarra) es tracta d'un projecte impulsat per l'Ajuntament de la Vall d'Erro (Navarra) i la Fundació Guifi·net amb l'objectiu de millorar la connexió d'Internet a través d'una infraestructura de banda ampla amb un model mancomunat de xarxa. Aquesta infraestructura, compartida entre diferents actors i operativa des de fa més d'un any, ha generat un impacte molt important als diferents nuclis de la Vall d'Erro, on s'ofereixen serveis d'Internet i telefonia a través de diversos operadors.

La millora de la connectivitat de la zona ha contribuït a evitar el despoblament de la zona i fer visible que, eliminant la bretxa digital, és possible quedar-se a viure i treballar en zones allunyades de les grans ciutats; en definitiva, ha facilitat el dia a dia de les persones, sense discriminació pel lloc on viuen, i impulsar el desenvolupament econòmic de la zona.

Odoo • Imatge i text
Foto d'arxiu: Erro (Navarra)
Odoo • Imatge i text
Foto d'arxiu: Castrocerracín (Segovia)
És el cas similar del projecte Nordeste de Segovia, Spain (Nordesnet), una iniciativa impulsada a través de l'Associació Nordesnet, creada per millorar la connectivitat a les zones rurals i proveïdora de serveis, gràcies als ajuntaments de Castrocerracín, Navares de las Cuevas y Cerezo de Abajo i la Fundació Guifi·net. El projecte ha aconseguit desplegar la infraestructura de fibra òptica mancomunada a les llars d'aquests municipis, que han vist reduïda la seva població notòriament durant les últimes dècades per manca d'oportunitats comunicatives.

Actualment, l'oferta de serveis i millora de connexió de la zona està generant una atracció i una viabilitat per establir-s'hi.

Tots els projectes que van presentar sol·licitud per optar al premi d'aquesta edició han estat avaluats per un jurat format per cinc persones expertes amb llarga i reconeguda trajectòria en el sector.

Des de la Fundació Guifi·net considerem ja tot un èxit i orgull haver estat preseleccionats amb dos projectes, fet que ens anima i ens mou a continuar creient, un any més, que la nostra voluntat d'eliminar la bretxa digital entre zones urbanes i rurals a través d'un model més sostenible i de proximitat no només és possible, sinó que té repercussions molt favorables en el dia a dia de les persones i del territori en qüestió.

Guifi·net no és la primera vegada que ha estat seleccionat per aquests premis; de fet, l'any 2015 va guanyar el premi de la primera edició dels European Broadband Awards 2015, en la categoria "Model innovador de finançament, negoci i inversió". En aquella primera edició, hi havien participat gairebé 50 projectes, 15 dels quals van ser seleccionats i 5 premiats, entre ells Guifi·net.

Els guanyadors dels premis European Broadband Awards 2022 seran anunciats i atorgats per la Comissió European la cerimònia de lliurament de premis, prevista en aquest segon trimestre del 2022.

Esperant conèixer el dia de la cerimònia, podeu consultar quins són els altres projectes reconeguts i preseleccionats de l'edició dels premis d'aquest 2022 en aquest enllaç: https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/news/jury-selected-finalists-european-broadband-awards-2022.

Odoo • Imatge i text
Foto (ACN, 2015): El Comissari Europeu responsable d'economia i societat digital, Günter H. Oettinger, entregant el premi European Broadband 2015 als representants de Guifi·net.
Comparteix la notícia a