Hola, Sakana!

Sakananet, la xarxa de fibra òptica mancomunada ja ofereix connexió a la població

Diversos pobles de Sakana (Nafarroa) ja poden connectar-se a Internet amb fibra òptica a través de cinc operadores de proximitat de la xarxa Sakananet

Odoo • Text i Imatge

La Xarxa Sakananet, iniciativa impulsada i finançada per la Mancomunitat de Sakana, l'Agència de Desenvolupament de Sakana, la ciutadania, el Govern de Navarra (obra civil) i la Fundació Guifi·net, ja proporciona accés a Internet a través de cinc operadores: ABAILA, EVEL, SISNET, SONA i WIKAI.

Després de diversos mesos de treballs en la promoció i desplegament, la connexió d'Internet a través d'un model mancomunat de xarxa amb cobertura multioperador, ja és una realitat als següents municipis implicats de Sakana: Arakil (Aizkorbe, Urritzola, Izurdiaga, Errotz, Ekai, Etxeberri, Egiarreta, Hiriberri, Etxarren i Ihabar), Irañeta i Arruazu. A l'espera de connectar els nuclis de Satrustegi i Zuhatzu i de començar la següent fase de desplegament.

Així, totes aquelles cases, comerços i empreses que ho desitgin, ja poden sumar-se a Sakananet a través de les cinc operadores a qui podran consultar-ne els serveis i tarifes i escollir les que més s'adeqüin a les seves necessitats.

A més, els veïns i veïnes que es connectin a Sakananet tenen la possibilitat d'estalviar i reduir la seva tarifa mensual d'Internet fent una aportació al projecte.

Al llarg d'aquestes últimes setmanes, la xarxa Sakananet ja compta amb els seus primers usuaris connectats d'aquests municipis. I, a més, la població, que té un paper important en la participació de la gestió i desplegament de la xarxa, ja ha fet les primeres aportacions.

Sakananet és un model mancomunat de xarxa de fibra òptica que aposta per:

• Fer arribar Internet de qualitat a la ciutadania a través d'una xarxa més sostenible, de qualitat, a preus assequibles i amb operadores de proximitat

• Una gestió de la infraestructura en format de bé comú per part de tots els agents que aporten i que la utilitzen, inclosa la ciutadania.

• Una xarxa oberta, lliure i neutral utilitzada per diferents operadores. D'aquesta manera, s'ofereixen més serveis, s'evita el monopoli i es fomenta l'economia de la zona. D'altra banda, és més sostenible, ja que no hi ha duplicitat d'infraestructura.

La construcció i gestió d'aquest model de xarxa és possibles gràcies a la col·laboració i aportacions de diferents agents impulsors, entre ells, la mateixa ciutadania. Així, els veïns i veïnes que es connecten a Sakananet tenen la possibilitat de promoure, voluntàriament, el creixement del projecte i reduir la seva tarifa mensual, de per vida, en el concepte de "quota de línia" fent una aportació al projecte.

Els veïns i veïnes que vulguin ajudar en cofinançament del projecte, hauran de fer una aportació, via web, de 1.200€ (cost mitjà d'arribada de la fibra a una llar) a la Fundació Guifi·net. Amb aquesta aportació, l'usuari:

Odoo • Text i Imatge
Foto: a dalt d'esquerra a dreta, Miguel Angel Irigoyen, Oihana Olaberria, Gorka Ovejero, Txomin Uharte. A baix d'esquerra a dreta, Silvia Marañon, Núria Coromina, David Oroz i Iker Manterola.

Cobreix la seva infraestructura i ajuda a estendre la xarxa.

No haurà de pagar més per aquest concepte de "quota de línia" a l'operador que triï.

Podrà gaudir d'un descompte mensual sobre la factura mensual amb l'operadora contractada.

Podrà reduir 17€ mensuals sobre la factura mensual i, per tant, estalviar-se 204€ a l'any.

*L'aportació de 1.200€ pot realitzar-se en un únic pagament, fraccionat en dos pagaments (600€*2) o fins a tres (400€*3). En cas de no fer l'aportació, l'usuari simplement contractarà els serveis a qualsevol de les operadores implicades, però sense poder optar al descompte de 17€ en la tarifa mensual.

sakananet@guifi.net

Comparteix la notícia a