La Fundació guifi.net participa a la FESC 2018

Fira d'Economia Solidària de Catalunya 2018
Odoo CMS- Imatge simple flotant
Fundació guifi.net a la FESC 2018

La VII edició de la FESC, organitzada per la Xarxa d'Economia Solidària de Catalunya, ha tingut lloc al Recinte Fabra i Coats de Barcelona durant aquest cap de setmana amb un gran èxit d'assistència, més de 11.000 persones han visitat la FESC des del divendres fins diumenge, malgrat les condicions meteorològiques i en la qual hem participat juntament amb més de 200 organitzacions participants, donant a conèixer propostes i iniciatives alternatives al model econòmic capitalista i participant en unes vuitanta xerrades i activitats culturals amb l'objectiu de millorar la vida de les persones.

Hem tingut l'oportunitat de parlar amb moltes persones que s'han acostat a la Fundació interessades a conèixer el projecte i obtenir informació sobre com connectar-se i contractar serveis d'accés a Internet i telefonia, també persones que ja tenen contractats serveis amb operadors participants en el projecte guifi.net que ens han manifestat el seu elevat grau de satisfacció i fins i tot persones que en els quinze anys d'existència del projecte guifi.net han participat d'alguna forma en ell.

També teníem informació del projecte #enstoquenlafibra i hem participat en diferents xerrades com '¿Com es pot construir la sobirania tecnològica en els municipis i comunitats?'

Alguns dades d'interés:

• Colòmbia, Alemanya i el Marroc han estat alguns dels països presents

• aquesta edició ha incrementat un 25% la superfície de la FESC en relació a edicions anteriors

• les monedes socials han estat l'única forma de pagament, circulant gairebé 27.000 ecosols

• gairebé 100 persones voluntàries

• presència a xarxes socials, 2.785 tweets amb l'hastag #fesc2018 i impacte a més de 350.000 persones

La Fundació Guifi.net denuncia a Europa la inaplicació de la normativa en matèria de Telecomunicacions i Competència.
La Fundació guifi.net presenta una reclamació al Defensor del Poble Europeu per instar a la Comissió Europea a actuar contra les males pràctiques de les administracions espanyoles i vetllar pel compliment de la normativa europea de Telecomunicacions i Competència.