Xarxa de Comuns

El principal projecte de la Fundació guifi·net és la construcció d'una infraestructura de telecomunicacions mancomunada: la Xarxa Oberta, Lliure i Neutral (XOLN). La Xarxa de Comuns guifi·net és un bé comú, un banc de recursos de telecomunicacions mancomunat.

guifi·net és una infraestructura de telecomunicacions d'interès general, oberta a qualsevol operador de telecomunicacions i a qualsevol persona en igualtat de condicions. Una xarxa per a la defensa del dret humà d'accés a Internet, com a eina bàsica d'acció i inclusió social, que fomenta l'economia social, solidària i col·laborativa i desenvolupa la societat de la informació.

La Xarxa de Comuns guifi·net és:
  • Oberta: el coneixement sobre la xarxa i el seu accés és públic i a l'abast de les persones interessades, per afavorir el seu manteniment i creixement, evitant dependències tecnològiques i operatives de la infraestructura.
  • Lliure: garanteix a les persones l'assoliment del dret d'Accés a Internet -reconegut com a dret humà- en permetre que tothom hi pugui participar, sense discriminacions
  • Neutral: la infraestructura de xarxa és neutral respecte als continguts i serveis que hi circulen
  • Mancomunada: diferents persones -físiques i jurídiques- participen a la xarxa (tant voluntaris com instal·ladors, mantenidors i operadors de serveis que acrediten la seva vinculació amb convenis amb la Fundació) gestionant-la i operant-la com un bé comú