Projectes

Xarxa de Comuns

El principal projecte de la Fundació guifi·net és la construcció d'una infraestructura de telecomunicacions mancomunada: la Xarxa Oberta, Lliure i Neutral (XOLN). Es tracta d'un bé comú, un banc de recursos mancomunats.

Podeu llegir més sobre aquest projecte a l'apartat Xarxa de Comuns.

Punt Neutre d'accés a Internet

L'assoliment d'una xarxa de telecomunicacions de banda ampla mancomunada es vertebra a través de l'activació de punts de presència (PoPs, de l'anglès Points of Presence) al territori, que esdevenen veritables punts neutres d'interconnexió amb Internet (IX, de l'anglès Internet eXchange). Els PoPs de guifi·net són oberts a la participació i interconnexió de tots els operadors.

Podeu llegir més sobre aquest projecte a l'apartat Punt Neutre d'accés a Internet.

Model de Compensacions

El projecte de Compensacions fomenta la inversió en infraestructures de telecomunicacions mancomunades i possibilita que se n'obtingui un retorn just tant a nivell econòmic com social. Permet aplicar criteris objectius de manteniment i millora de la xarxa que fan eficaç i més eficient la gestió d'aquesta infraestructura com un banc de recursos comuns.

Podeu llegir més sobre aquest projecte a l'apartat Model de Compensacions.

Recerca i Projectes Europeus

La Fundació guifi·net participa en diversos projectes de recerca i desenvolupament en l'àmbit de les telecomunicacions, les xarxes, les noves tecnologies, el desenvolupament sostenible i la participació ciutadana. En els darrers anys i en l'actualitat ha treballat amb institucions capdavanteres, tant a nivell local com europeu.

Podeu llegir més sobre aquests projectes a l'apartat Recerca i Projectes Europeus.