Comunicats i Notes de premsa

En aquesta pàgina trobareu els diversos comunicats públics que la Fundació guifi·net elabori, adreçats a participants del projecte, premsa, administracions públiques, etc.

13/02/2018 La Fundació guifi·net present a la FTTH Conference 2018

La Fundació guifi·net fa dues presentacions a la FTTH Conference 2018 convidada per l'organització, concretament al GOVERNMENTAL DAY i al How to Make the right FTTH network architecture choices.

Podeu llegir la nota de premsa.

12/11/2017 Denúncia als Serveis Territorials de Girona i al Govern d'Espanya per aturar desplegaments de fibra òptica en pobles petits

La Fundació guifi·net denuncia als Serveis Territorials de Girona i al Govern d'Espanya per aturar-nos desplegaments de fibra òptica en pobles petits, tot incomplint les normatives europees, alentint el desplegament de l'Internet d'alta velocitat i afavorint els oligopolis de les telecomunicacions.

Podeu llegir la nota de premsa en aquest enllaç.
Atesa la evident importància que té Internet en qualsevol àmbit i ateses les conseqüències que se’n poden derivar quan es passa per alt, des de la Fundació Privada per a la Xarxa Oberta, Lliure i Neutral guifi·net volem ajudar fent una proposta agnòstica del que creiem que ha de ser un posicionament de mínims de qualsevol partit polític en el seu programa electoral.

Podeu llegir el document que hem fet arribar a tots els partits polítics que concorren a les eleccions del 21 de desembre en aquest enllaç.

En el marc del procés que està en marxa per a la redacció del Codi Europeu de les Comunicacions Electròniques en el qual s'han de refondre les quatre directives més importants de les Comunicacions Electròniques (marc, autorizació, accés i servei universal), la Fundació Privada per a la Xarxa Oberta, Lliure i Neutral guifi·net ha s'ha afegit com a organització que dóna suport a la carta que el projecte netCommons ha enviat als polítics europeus i també els ha enviat una carta amb les seves recomanacions específiques.

Podeu llegir el comunicat sencer de la carta del projecte netCommons en aquest enllaç i de la de la Fundació guifi·net en aquest altre enllaç.

27/01/2017 Autoabastiment de telecomunicacions per a comunitats d'habitatges

La Fundació Privada per a la Xarxa Oberta, Lliure i Neutral guifi·net ofereix a les comunitats d'habitatges que vulguin satisfer les seves necessitats de connectivitat i accés a internet de manera agregada a través de la xarxa de comuns guifi·net l'opció de participar com a membres de ple dret en les taules de compensacions pertinents.

Podeu llegir el comunicat sencer en aquesta pàgina.